top of page
Writer's pictureVeronika Zonova

Marketingplan voor Poolster Producties


Foto: Poolster Producties door Nouchka De Maeyer


Loes Rom (tekst), Anne Van Steenwinkel (muziek) en Marijke Van Den Acker (tekeningen) brengen met Poolster Producties maatschappelijke thema’s zoals klimaat, gender en vooroordelen naar leerlingen van het lager onderwijs. Dat doen ze via musicalpakketten met lesmateriaal, scripts, muziek, dansjes … Poolster Producties verkoopt ook musicalboeken.


DE NOOD VAN DE KLANT

De girls hadden veel ideeën en goesting om hun marketingstrategie onder handen te nemen. Maar ze misten een concreet plan. Ze deden een beroep op de workshop ‘Fix Your Funnel’ om hun marketingspaghetti te ontwarren. Resultaat: een duidelijk marketing stappenplan voor hun musicalpakketten. Loes, Anne en Marijke zijn eerst en vooral creatievelingen, geen marketeers.


“De marketingplannen zitten wel in ons hoofd, maar we misten een duidelijke richting. Daar hadden we de expertise van Kolonel Kastor voor nodig”, zegt Anne.

Marketingplannen worden al eens een warboel in iemands hoofd. Da’s geen probleem! Marketingprio’s op een rijtje zetten, da’s toevallig een van onze specialiteiten.

​DE AANPAK VAN DE KOLONEL

Structuur in marketingplannen, dat is wat je krijgt als je deelneemt aan onze workshop ‘Fix Your Funnel’. Marketingstrateeg Veronika giet je nodige marketingacties in een marketingfunnel, volgens het AIDA-model. Op dat model gaan we hier niet dieper in. Wil je toch meer weten over AIDA? Check dan onze blog. Het resultaat van de workshop was een duidelijk strategisch stappenplan voor de volgende marketingacties van Poolster Producties. “Veronika hield rekening met alle doelgroepen”, vertelt Anne. “Ze raadde ons ook aan om ons vooral op sociale media te richten. Haar enthousiasme werkte aanstekelijk.” Een uitgestippelde strategie is al goud waard. Voor de uitwerking van dat plan koos Poolster Producties ervoor om zelf de creatieve handen uit de mouwen te steken. Die ijver en ondernemingszin bewonderen wij natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat de samenwerking hoeft te eindigen na de workshop.


Kolonel Kastor deelt graag zijn expertise, ook op vlak van uitvoering.


Anne: “We kregen heel wat praktische tips waar we zelf mee aan de slag konden. Bijvoorbeeld over sociale media. Ook tijdens de lockdown bleef Kolonel Kastor beschikbaar. Zo kregen we van Maarten een tele-cursus over Facebook Advertising. Er staat altijd iemand klaar om ons te helpen met onze vragen.”
“De mensen bij Kolonel Kastor weten waar ze mee bezig zijn. Tegelijk blijven ze heel bescheiden, en dat boezemt vertrouwen in.” – Anne

Ook een meer structuur nodig?

Misschien is de Fix your Funnel iets voor jou?



Comments


bottom of page