40 jaar AB: intensieve marketingconsultancy voor de Brusselse muziektempel

ab-logo

Als consultant meerwaarde bieden in een bestaand marketingteam? Geen probleem voor Kolonel Kastor. De Ancienne Belgique in Brussel kon de hulp van de Kolonel goed gebruiken.

DE NOOD VAN DE KLANT

De Ancienne Belgique schakelde ons in om de concerten en de campagne ’40 jaar AB’ in de kijker te zetten. Kolonel Kastor zou Kolonel Kastor niet zijn als hij tijdens dat avontuur geen ruimte voor verbetering zag.

DE AANPAK VAN DE KOLONEL

We maakten 4 maanden deel uit van het marketingteam van de AB. Om het diverse publiek van de AB te kunnen bereiken koos het team voor gerichte advertenties op websites, social media (Facebook, Instagram) en Google. Een intensief monnikenwerk, want effectieve concertpromotie vraagt een aparte aanpak in de advertentietools van deze media voor elk concert.

“Kolonel Kastor kwam bij ons binnen als een wervelwind”, zegt Ward, marketing- en communicatiemanager van de AB. “Op korte termijn stond de online advertising van onze reguliere concertwerking op punt en lag er een indrukwekkend digitaal marketingplan voor ‘40 jaar AB’ op tafel. Dankzij Kolonel Kastor gaan we nu slimmer om met onze advertentiebudgetten.”

Marketing heeft baat bij structuur

Kolonel Kastor staat erom bekend kritisch te zijn voor zijn klanten. En dat was hier niet anders. Al snel merkten we dat de marketing van de AB baat kon hebben bij wat meer structuur. We kregen de kans om die structuur vorm te geven met een van onze workshops. Ward: “Onze marketing- en programmatieafdeling werken nu veel beter samen.

“Het team van Kolonel Kastor is no-nonsense, innemend, en heel ondernemend. De digitale bagage is indrukwekkend. Het is niet alleen strategisch sterk, het voert ook alles tot in de puntjes uit.” Ward

Zin gekregen om met ons samen te werken?
We horen graag wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen!